Coronavirus update

Alle ingrediënten die we nodig hebben voor een perfect uitje zijn even niet aanwezig. Een situatie die onze free spirit mentaliteit geen eer aan doet en het voelt, net zoals voor iedereen, onnatuurlijk.

Vanwege ons seizoensgebonden karakter tellen onze maanden dubbel, je kan je voorstellen dat het gemis aan boekingen en het onzekere sentiment onze bedrijfsvoering en nieuwe planning in onbalans brengt. We blijven graag sporten, groepen ontvangen en ondernemen in de toekomst. Wij doen dan ook een beroep op jouw begrip en flexibiliteit, dit kan je dan in overtreffende trap van ons terug verwachten.

Samen met jullie gaan we ervoor, als vanouds, zoals je van ons gewend bent; Kanoa, Free Spirit

Bijgewerkt op 1 april 2020

Wat is de status van mijn boeking?

Ik heb een boeking voor een activiteit, arrangement en/of meerdaags arrangement geboekt in de periode t/m 28 april 2020; gaat dit door?

Helaas, op last van het besluit van de rijksoverheid ‘Alle bijeenkomsten worden verboden t/m 28 april, ook met minder dan 100 mensen.’ kunnen activiteiten en arrangementen in deze periode niet plaatsvinden. We annuleren de boeking niet, maar verplaatsen de boeking naar een andere datum in 2020.

Ik heb een boeking voor een activiteit, arrangement en/of meerdaags arrangement geboekt in de periode t/m 30 april 2020; gaat dit door?

Helaas, Kanoa heeft besloten dat activiteiten en arrangementen in deze periode niet plaatsvinden. We annuleren de boeking niet, maar verplaatsen de boeking naar een andere datum in 2020.

Is mijn boeking nu geannuleerd?

Nee, wij verplaatsen jouw boeking in onderling overleg naar een nader te bepalen datum in 2020.

We schorten daarmee de boeking op naar een ander moment. Zo kunnen we ervoor zorgen dat jullie alsnog een dag buiten in de natuur en met z’n allen beleven. Dat is juist in deze tijden extra belangrijk.

Kan mijn boeking na 30 april 2020 nog wel doorgaan?

Voorlopig wel, al kunnen we er geen 100% uitsluitsel over geven. We vragen we hierin enig geduld en de ontwikkelingen even af te wachten. Zoals eenieder volgen wij hierin de richtlijnen van de Rijksoverheid en RIVM.

Wij zijn wel bereidwillig om te kijken naar het verplaatsen van boekingen die tot half mei zijn geboekt naar een andere datum in 2020.

Waar vind ik de richtlijnen die jullie volgen?

We volgen de richtlijnen en maatregelen van de Rijksoverheid.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2020/03/31/coronamaatregelen-verlengd-tot-en-met-dinsdag-28-april

Uitzonderlijke omstandigheden?

De huidige situatie is zo uitzonderlijk dat wij ons op het standpunt stellen dat het gerechtvaardigd is om de boeking op te schorten, lees verplaatsen. Het is essentieel voor het bestaansrecht van Kanoa. Wij beseffen heel goed dat we hiermee een beroep doen op uw geduld, medewerking en creativiteit. Wij beloven er alles aan te doen om uw boeking op een ander tijdstip nog completer te maken dan het al was.

Hoe wikkelen we de financiën af?

Wij hebben begrip voor het feit dat het niet fijn voelt om betalingen te verrichten voor boekingen die niet op kortere termijn plaatsvinden. Wij versturen hier geen herinneringen voor en hebben begrip voor een uitstel. De normale voorwaarden behorende bij de boeking blijven van toepassing.

Betalingen die al zijn gedaan blijven staan totdat de boeking heeft plaatsgevonden.

Wat kan je van ons verwachten?

Wij stellen ons flexibel op en denken graag mee:

- We zoeken samen met jou naar een nieuwe beschikbare datum.
- We kijken mee naar een andere invulling van de boeking mocht het niet uitvoerbaar zijn. We kunnen meerdaagse arrangementen ombouwen naar daags en andersom.
- We verruimen onze openingsmaanden naar de winter. Wij zijn de plannen voor een winter-opening al even aan het voorbereiden en deze worden dit jaar ingevuld. Je kunt van ons een locatie en activiteiten geheel in sferen verwachten.

Wat bedoel je met de extra flexibiliteit?

We vinden het super tof dat je er flexibel instaat en met ons mee wilt denken.

Je kan van ons extraatjes verwachten:

We plannen een datum voor 1 september 2020:
- Kanoa geeft een rondje om jullie uitgestelde komst te vieren.

Je plant een uitje na 1 september en voor 1 november 2020:
- Kanoa geeft een rondje om jullie uitje te vieren en wij zorgen voor een gezellig kampvuur om het uitje goed af te sluiten of te openen.

Bij meerdaagse uitjes:
- We zorgen voor een welkomst drankje.
- We zorgen voor dekentjes in de tenten.
- We zorgen voor voldoende kampvuur hout, gratis.
- We plannen samen een extra activiteit naar keuze in, gratis.

Welke maatregelen nemen jullie als organisatie?

Onze instructeurs zijn fitte, sportieve mensen die goed voor zichzelf zorgen en gezond zijn. Wij letten tegelijkertijd goed op elkaar en volgen de richtlijnen omtrent de persoonlijke hygiëne van onze instructeurs en andere medewerkers.

Wij houden extra schoonmaakrondes van het sanitair, de keukens, horeca en andere gemeenschappelijke ruimtes. Extra zeep en ontsmettingsmiddelen worden ook ter beschikking gesteld aan onze bezoekers.

Wij passen de activiteiten aan, waardoor rechtstreeks contact tussen deelnemers zoveel mogelijk vermeden wordt. Met andere woorden de ‘contactactiviteiten’ schrappen wij of passen wij zoveel mogelijk aan het programma aan.

Voor het indammen van verspreiding met Corona-besmetting doen wij ook een beroep op ieders eigen verantwoordelijkheid. Je wilt niets ‘ophalen, maar ook niets afgeven’.

Wij vragen van onze bezoekers ook alert te zijn op signalen die kunnen duiden op mogelijke besmetting met het Corona-virus. Verkoudheid, hoesten of koorts zijn redenen om thuis te blijven en niet aan bijeenkomsten deel te nemen. Heb zorg voor ‘derden’, de risicogroepen, de thuisblijvers. Ook bij twijfel, roepen wij op om niet deel te nemen aan dit uitje.

Kan ik mijn boeking ook definitief annuleren?

De boeking is definitief te annuleren. Dan gelden de annuleringsvoorwaarden terug te lezen in onze algemene voorwaarden. Je begrijpt dat het onze voorkeur niet heeft.

Bij annulering van losse arrangementen betaalt de contractant een vergoeding aan de ondernemer. Deze bedraagt:
-Bij annulering minder dan 6 maanden en meer dan 3 maanden voor het plaatsvinden van de activiteit(en) is de contractant gehouden 60% van de reserveringswaarde aan de ondernemer te betalen.
-Bij annulering minder dan 3 maanden en meer dan 14 dagen voor het plaatsvinden van de activiteit(en) is de contractant gehouden 75% van de reserveringswaarde aan de ondernemer te betalen.
-Bij annulering minder dan 14 dagen voor het plaatsvinden van de activiteit(en) is de contractant gehouden 85% van de reserveringswaarde aan de ondernemer te betalen.
-Bij annulering 3 dagen of minder voor het plaatsvinden van de activiteit(en) is de contractant gehouden 90% van de reserveringswaarde aan de ondernemer te betalen.

Bij annulering van meerdaagse arrangement betaalt de contractant een vergoeding aan de ondernemer. Deze bedraagt:
-Bij annulering meer dan 4 maanden en minder dan 6 maanden voor het plaatsvinden van de activiteit(en) is de contractant gehouden 60% van de reserveringswaarde aan de ondernemer te betalen.
- Bij annulering meer dan 2 maanden en minder dan 4 maanden voor het plaatsvinden van de activiteit(en) is de contractant gehouden 75% van de reserveringswaarde aan de ondernemer te betalen.
-Bij annulering minder dan 2 maanden voor het plaatsvinden van de activiteit(en) is de contractant gehouden 90% van de reserveringswaarde aan de ondernemer te betalen.
-Bij annulering minder dan 48 uur voor het plaatsvinden van de activiteit(en) is de contractant gehouden 100% van de reserveringswaarde aan de ondernemer te betalen.